Turó de l'Home Mort, turó de Golinons, turó de les Guilles i puig de Popa

Proposta una mica, molt, recargolada, plantejada més que res per afegir distància i desnivell  per fer-la una mica més muntanyenca. Faig un parell de voltes del tot innecessàries però que donen a la proposta una mica més d'interés. La primera és l'extensió que faig a partir del turó de Golinons i la segona és la que faig al puig de Popa, per no tornar enrrere.

Proposo començar a caminar al final del paviment del carrer dels Herois de la Fragata Numància, a la urbanització Urbapol, de Sant Pol de Mar. Fins allà s'arriba bé en cotxe normal i hi ha molt d'espai per aparcar.

Es comença en pujada per la pista que remunta el serrat d'en Mas. De seguida comencem a trobar cartells indicadors de la Ruta del Turons. Cal atendre els indicadors que manen al turó de l'Home Mort. Així s'arriba al primer turó pel que es passa, el turó de l'Home Mort. Un fort pendent predeceix al cim. No hi ha cap indicador que digui que allà hi ha el turó de l'Home Mort. Segons el mapa de l'ICGC, aquest és troba més endavant, Per continuar s'ha de perdre altura de forma vertiginosa, per pista de terra.

Un curt trajecte ens separa de l'altre turó de l'Home Mort. aquesta nova posició és la assenyalada al mapa topogràfic de l'ICGC, i també amb el mapa de Openstreetmap. Tampoc hi ha cap indicador ni senyal que marqui el cim. Cal continuar uns metres més endavant per arribar a un altre encreuament, també senyalitzat, a on cal prendre decissions. Aquesta proposta continua a la recerca del turó de Golinons, peró això ja és opcional.

Es pot fer aquest mateix recorregut molt més curt, si no es fa camí fins al coll de l'Era d'en Móra si després de passar a tocar, o de fer, el turó de Golinons es continua per la pista a la recerca de Can Mascaró i del Serrat de les Guilles. En aquesta ocasió es continua fins al coll esmentat i allà comença un descens pronunciat pel sot de l'Infern. Cal anar atent. Es perden uns 70 metres de desnivell fins que apareix una línea elèctrica. Gairebé sota els seus fils s'ha de deixar la pista i mirar de trobar un corriol que baixa al llit eixut del torrent. És molt amagat. Aquest corriol deixa al pocs metres la llera i inicia una pronunciada pujada pel vessant de la muntanya. Si es fa tota la pista s'arriba unes desenes de metres més enllà del turó de Golinons. En canvi, qual el sender que es fa deixa de pujar, per l'esquerra surt una altra pista, molt més precària, però encara es manté un caminoi. força clar. Més endavant hi ha un desdibuixat desviament. Cal deixar el braç que continua en baixada i agafar la branca que continua per la dreta, en lleugera pujada. Aquest sender acaba en trobar la pista, PR-C 146, que bé del turó de Golinons.

Ara ja es continua en sentit sud-est i així s'arriba al puig de Golinons, segons un pal, o turó de les Guilles, segons altres fonts. Es continua per la mateixa pista, en forta baixada, fins a trobar un altre desviament. En aquest punt cal deixar la pista de baixada i continuar per l'esquerra per anar a la recerca del puig de Popa.

Al cim ens rep un grup de rocs i unes bones vistes arreu. Per continuar amb la proposta hi ha resenyes que fan marxa enrrere per anar a trobar de nou el PR-C 146, que penso és el més assenyat. En canvi, ara es continua en el mateix sentit de la marxa amb el que s'ha arribat al cim. Sempre encarats al mar i a la carretera C-32 es baixa fins a quasi tocar la tanca d'aquesta. El camí gira en sentit sud-oest, paral·lel a l'autovia i s'arriba a una pas sota aquesta infraestructura, és el carrer del Llevant, de Calella.

A partir d'aquí és possible que es pugui continuar arrapats el més possible a la autopista però en desconeixer el territori, el que es fa és anar a cercar de nou el PR-C 146, en direcció a la serra de les Guilles i Can Carreres. Després d'altra llarga pujada s'arriba a l'encreuament que, en agafar la branca que porta a Sant Pol de Mar pel Camí dels francesos, en acaba per deixar al lloc a on hem començat a caminar, no sense haver de fer la darrera pujada del dia.

Torno a dir que la proposta és molt "rebuscada" i un veritable trencacames, amb moltes pujades i baixades, però és el que ha sortit.