Serret del Cisa

Descripción de la ruta

Fins on proposo començar a caminar s'hi arriba bé amb un turisme, atès que la pista d'accés és de ciment, excepte els darrers 100 metres, aproximadament, que és per pista de terra, però en bon estat. Aquesta pista és el camí de Rocabruna, i he aparcat a un revolt on es creua el barranc de Roquesbrunes.
Encara es podria fer un recorregut més curt ja que pel camí de les Valls, de les Borges del Camp, es pot arribar amb cotxe fins al mirador de les muntanyes de Prades.
Faig el recorregut en sentit horari, per la qual cosa retrocedeixo unes poques desenes de metres fins a trobar el trencall, senyalitzat amb un pal indicador, on m'incorporo al camí de les Valls. Aquest sender creua el bosc del Vidre per trobar la pista que és el camí de les Valls.
M'incorporo a aquesta nova pista i la segueixo, en ascens, en direcció al mirador de les Borges del Camp, però no arribo perquè m'incorporo a un corriol que retalla camí. Penso que les vistes del mirador també les obtindré al cim. Pel corriol arribo al mirador de les muntanyes de Prades, un bon lloc per descansar una estona. La vegetació tapa les vistes, així que continuo cap al cim.
Un curt desplaçament per sender me'n separa. A dalt de tot em rep un vèrtex geodèsic, abans he passat per una gran fita, que desconec que indica. Segons el Nomenclàtor oficial de toponímia major de Catalunya i la FEEC, em trobo al serret del Cisa (la Feredat), segons el Centre Excursionista Maspujols i l'IGN, a Roca Bruna.
El descens el faig per un sender que baixa amb molt pendent pel vessant est de la muntanya, a la recerca de la urbanització del Bosc de la Vila, on enllaço amb una pista que, de seguir-la, em portaria a l'Aleixar. He baixat pel camí la Feredat. Jo segueixo en sentit contrari a aquesta població, de manera que en poc temps arribo al lloc on tinc el cotxe aparcat.
Podría justificar de mil maneres per què he fet aquesta caminada tan curta però això es queda al calaix.
Jo havia planificat un altre recorregut a casa, però la natura i les propietats privades em van aixafar els plans.