Castell de Dosrius

Descripción de la ruta

Ruta modificada amb el web https://gpx.studio/l/es/, una eina online gratuita i lliure de registre.
Vaig haver-hi de modificar-la perquè em vaig trobar amb un sector tancat en tractar-se d'un camp de tir amb arc, a les costes d'en Vergés. Quan vaig parlar amb un vigilant, o cuidador, o jo que sé, em va dir que podia passar, però que millor si no ho feia pel risc de patir un accident. El cas és que per evitar problemes, el millor és no deixar la pista per la qual es baixa del sector del Portell.

Poc abans d’arribar al quilòmetre 5 de la carretera B-510 surt una pista de terra, a mà dreta. Circulo uns pocs metres per aquesta pista i aparco just quan creua la pista el torrent dels Rials.
Camino per aquesta pista en sentit nord-est i deixo al cap de poc el sender per on tornaré. Més amunt deixo per la dreta una altra pista que puja en sentit est, remuntant el canal de Can Soliva i més amunt encara deixo la pista principal per agafar un sender, mig perdut al començament. Per la pista també s’arriba al mateix lloc, però prefereixo fer drecera per sender.
Per un camí o per l’altre s’arriba al Portell. Continuo per la pista en sentit est i arribo a la part alta de la pedrera d’en Sesa. La pista comença a fer baixada amb la pedrera a l’esquerra i passa a tocar de Can Soliva, a continuació agafa orientació sud-oest i després d’una bona caminada s’arriba als peus del castell de Dosrius.
Cal fer un anar, fer cim, gaudir del moment i tornar a baixar pel mateix camí a la pista. S’agafa ara una vella pista amb el ferm herbat, en sentit nord-oest. Pel camí deixo un primer desviament a la dreta i més endavant deixo la pista per agafar un sender que baixa pel pla de la Teula i em deixa a prop del lloc on he començat a caminar.