Lo Blau (roca Grossa Moletans)

Descripción de la ruta

Faré servir topònims de l’aplicació OpenStreetMap.
He aparcat al coll de la Creu, a la població d’Arnes. Començo a caminar i em dirigeixo a l’est per la pista de formigó. Deixo una pista de terra amb un senyal de direcció prohibida i una cadena i continuo en pujada per la pista de ciment, però als pocs metres la deixo per agafar el sender que surt a la meva dreta, amb un senyal de pintura vermella.
Aquest sender em porta a superar el Mas de la Creu, molt més endavant el Mas de Colet i finalment el sector de les Figueres de Colet, moment en que trobo les aigües del riuet de les Valls. Per la seva riba esquerra, ja sota la Roca Grossa i meravellat per la seva verticalitat passo els Estrets de les Valls i el barranquet de l’Aigua Clara i arribo a l’alçada del Mas de Botzut, moment en que deixo el camí de la ruta d’Estels del Sud.
Començo a remuntar, per fort pendent i camí força perdut, acompanyat de fites, el vessant a la recerca de la Ballestera, amb els boscos del barranc del Grevolar a la dreta. En principi hauria d’haver continuat fins a la Punta de la Ballestera, però el cansament em va fer veure una manera d’anar directament al coll de les Saleres, on arribo per un vell camí del qual no resta més que un perdut rastre.
Després de recuperar-me de l’esforç i gaudir d’unes increïbles vistes continuo per la carena, en sentit nord-oest fins que em trobo davant de la paret que protegeix el cim de la roca Dreta de les Valls, a la qual s’accedeix després d’un grimpada, més impactant que difícil, encara que demana certa traça per pujar-hi.
El camí a seguir és clar i l’objectiu a la vista així que després de passar pel cim del Puntalet arribo a la roca Grossa Moletans. El següent objectiu és a tocar. La pintura vermella em guia. Fet el cim de Lo Blau em dirigeixo al pujador del Quiterio on torno a localitzar la pintura vermella. Aquestes marques em porten a un primer baixant on cal parar atenció i més endavant a un altre, on hi ha, a un roca a l’esquerra, una cadena a modus de passamà però que jo vaig evitar per la dreta, per un camí que evita la desgrimpada. Ja sense més problemes que seguir la pintura vermella torno de nou al lloc on tinc el coche aparcat.