Corronco

Descripción de la ruta

Sortida – arribada, estació d’Esquí de Boí-Taüll.

Pujarem pel mig de les pistes (direcció sud) tot seguint una pista forestal que puja al port d’Erta. Girarem a l’oest i enfilarem per la carena directa a la Pica Cerví de Durro.

Seguirem sempre pel caire de la carena buscant el millor pas. En algun punt caldrà perdre uns metres d’altura per la cara sud, però retornarem sempre a la carena i arribarem al Cap dels Vedats d’Erta o pica de Cerví d’Erill (editorial Alpina).

És un molt bon mirador, per la cara sud-est treu una mica el nas la serralada de Montserrat. Més al sud, el Montsec i el congost de Mont-Rebei. Pel nord-oest, el massís de la Maladeta, el tuc de Molières. Pel nord, el Besiberri, el Comaloforno i més al nord-est el Punta Alta de Comalesbienes.

Continuarem per la carena (direcció nord-oest) i arribarem al Corronco. Bones vistes sobre Durro i el pantà d’Escales.

Baixarem per la cara nord, resseguint de prop el caire de les raspes de Corronco. Un bon tros avall baixarem (direcció est) a trobar els plans de sobre els clots Navarsals (editorial Alpina) on trobarem el rastre d’un camí que s’ha aperduat força i que ens portarà sense perdre altura (direcció sud-est) a l’estany de Durro.

Baixarem per la cara nord-oest, tot seguint un tros la sortida d’aigua de l’estany, per marxar planejant a trobar el coll del Graller. Voltarem tot el Bony del Graller (direcció nord-est) tot seguint el rastre del camí del bestiar.

En arribar a la cara nord i quan el camí gira més a l’est, trobem una zona de nerets. En aquest punt nosaltres vàrem baixar en diagonal pel mig de la tartera de pedres petites soltes a trobar la Pleta de Ginebrell. Si no voleu travessar aquest tros, podeu baixar per la zona dels nerets que està herbada i un cop a baix planejar per sobre de la pista forestal en direcció a la pleta i al seu refugi.

Aquí agafarem la pista forestal (direcció nord) que ens portarà primer a lo Pla i després a la collada de la Llobarçana.

En aquest punt la pista gira al sud.

La seguirem un petit tros i de seguida agafarem un camí que marxa planejant a l’estació d’esquí de Boí-Taüll.